Με τη λήξη της τουριστικής περιόδου, οι εφοπλιστές καταπατούν την υποχρεωτική 10μηνη δρομολόγηση και στελέχωση των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Ήδη έχουν αρχίσει να δένουν πλοία, οδηγώντας τους ναυτεργάτες στην ανεργία και μειώνοντας τα δρομολόγια με ό,τι σημαίνει αυτό για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, που είναι ζωτικής σημασίας για τους κατοίκους τους.
Την Κυριακή το βράδυ, η εταιρεία ΝΕΛ έδεσε το επιβατηγό-οχηματαγωγό ακτοπλοϊκό πλοίο «ΜΥΤΙΛΗΝΗ» και απέλυσε 26 από τους ναυτεργάτες.
Ακινητοποιήθηκαν επίσης και τα ταχύπλοα της ακτοπλοϊκής εταιρείας HSW «HIGH SPEED» 4, 5 και 6, στα οποία ήταν ναυτολογημένοι περισσότεροι από 160 ναυτεργάτες και η διαδικασία των απολύσεών τους είναι σε εξέλιξη.
Παράλληλα, οι εφοπλιστές συνεχίζουν να παραβιάζουν και τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας Ακτοπλοΐας, αφήνοντας απλήρωτους τους ναυτεργάτες. Μέχρι και 6 μηνών δεδουλευμένα διεκδικούν, για παράδειγμα, οι ναυτεργάτες του πληρώματος «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ», οι οποίοι την Τετάρτη ξεκινούν επίσχεση εργασίας.
Τα ναυτεργατικά σωματεία απαίτησαν από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά να μη γίνει καμία απόλυση, αν δεν γίνει πρώτα έλεγχος των μισθολογικών καταστάσεων του πληρώματος για να διαπιστωθεί αν τα δεδουλευμένα έχουν καταβληθεί κανονικά, κάτι που δεν έγινε από το Λιμεναρχείο.
Το επόμενο διάστημα αναμένεται το δέσιμο των ακτοπλοϊκών πλοίων να πάρει μαζικό χαρακτήρα.